Nettkommunikasjon påvirker onlinehandel av godteri

Godteri er en ting som er lett å få tak i. Det selges omtrent over alt, og det er en av få varer man kan få tak i når som helst gjennom døgnåpne bensinstasjoner. Så hvorfor har det blitt så populært å handle godis på internett?

Hvordan vi kommuniseres med på nettet spiller en stor rolle

Forskjellig type kommunikasjon blir hele tiden rettet mot oss på nettet. Dette kan være i form av markedsføringskommunikasjon som skreddersydde annonser på sosiale medier, eller nyhetsbrev som frister med gode tilbud rett i innboksen. Når det gjelder godteri, er listen også lav for å handle inn noe, dersom en venn eller et familiemedlem anbefaler en vare. Dette skyldes at godteri ikke er dyrt, og dermed trenger man sjelden overveie et kjøp så nøye. Får du en link fra en du kjenner med en varm anbefaling om å prøve et visst godteri, er det lett å la seg påvirke. I stedet for å lete etter varen i en butikk, kan du bestille umiddelbart, og vente spent på posten. Det er fort gjort å tenke at det kun er profesjonelle influensene som YouTubere og bloggere som har forbrukermakt, men faktisk er vi langt mer åpne for påvirkning fra de vi kjenner.

Avisartikler påvirker oss

I tillegg til det vi nevnte ovenfor, har også store aviser skrevet mange saker om å handle godteri på nettet, med gode tips til forbrukere. Et eksempel på en aktør som selger masse nydelig godteri online er Partyking, som har rykte på seg for å selge spennende godis til lave priser. Når netthandel blir fremmet i aviser, lar vi oss lett påvirke. Avisene har tross alt mer tyngde og pondus enn Instagrammere. Derfor føler vi oss trygge på å handle i nettbutikkene som blir nevnt i landsdekkende nettaviser. Denne typen internettkommunikasjon er med andre ord svært effektiv.

Billig å kjøpe store kvanta

Pris har som regel en god del å si for hva vi handler på nettet. Godteri er ikke et unntak. Som regel kan man kjøpe ting i store kvanta som man ikke får tak i på dagligvarebutikken. Et eksempel på dette er smågodt. I smågodthyllen må du betale en høy pris for godteriet, og det er sjelden man fyller en hel pose med bare én ting. Hos Partyking kan du derimot kjøpe en boks med 2 kilo av favorittsmågodtet ditt, langt billigere enn hva det ville koste i butikken. Når frakten i tillegg er så rimelig, er det fort gjort å trykke på «bestill».

Større og mer spennende utvalg

Utvalget spiller også en stor rolle. På internett har man langt større utvalg enn i nærbutikken, og det er enkelt å få tak i spennende godteri fra andre land. Hva med sjokolade fra Island, eller vingummigodis formet som sushi fra Japan? I tillegg til å være gøy å kjøpe til seg selv, er slike artige godteriprodukter fine å gi i gave til andre. Godishandel på nett er noe vi garantert vil se enda mer av i fremtiden.